Blog

Hoe het beste mobiele landingspagina’s opzetten?

In Nieuws / Blog | on 04.12.17 | by | Reacties ( 0 )

Wie op een landingspagina terechtkomt, wil direct de informatie kunnen raadplegen waar hij of zij naar op zoek was. Is dat niet het geval, dan is de kans groot dat uw potentiële nieuwe klant verder surft naar een andere website die meer aan zijn of haar behoeftes tegemoet komt. Net daarom is het erg belangrijk om voldoende aandacht te schenken aan een landingspagina.

Waaraan moet een goede landingspagina in het algemeen aan voldoen?

Los van het feit of het nu over een mobiele landingspagina gaat of een klassieke versie, is het belangrijk dat deze bijzondere pagina binnen een website de focus legt op het delen van de door de bezoeker opgezochte kennis, waarbij de expertise direct in het oog springt. Dankzij deze werkwijze stimuleert een landingspagina de verkoop of de contactname met een bedrijf. Met een sprekende koptektst wordt de interesse van de bezoeker gewekt. Door het aanbieden van de nodige kennis blijft de bezoeker lezen. Last but not least, zorgt een goede call to action ervoor dat de toekomstige consument contact opneemt met uw bedrijf. Een voorbeeld  pagina die aan al deze eisen voldoet is slotenmaker 24

 

Waarom mobiele landingspagina’s opzetten?

Steeds meer internetverkeer gebeurt mobiel. Vaak zoeken mensen naar informatie op het internet op hun tablet en telefoon. Het is duidelijk dat een klassieke landingspagina mobiel niet optimaal bekeken kan worden. M.a.w. een traditionele webpagina is niet altijd geschikt om mobiel gebruikt te worden. Daarom is het nodig om een mobiele landingspagina te bouwen naast de versie voor een desktop pc.  slotenmaker.mobi is een goed voorbeeld van hoe een mobiele landingspagina eruit kan zien.

 

Wat is een optimale mobiele landingspagina?

Deze webpagina is helemaal aangepast aan de schermresolutie van mobiele apparaten. Hierdoor komt de informatie die u wilt meegeven aan uw potentiële klanten beter tot haar recht. Ook op een klein scherm zoals dat van een kleiner model smartphone is deze pagina goed leesbaar. De lezer weet hier meteen waarover het gaat. Behalve de core business wordt op de mobiele pagina een volledige lijst gegeven van alle Nederlandse steden waar deze slotenmaker actief is. Een geslaagde mobiele landingspagina mist haar doel niet. De inhoud ervan zal misschien merkelijk verschillen van de traditionele versie, maar de kern van de boodschap blijft identiek. De bezoeker van deze pagina vindt in een oogopslag wat hij of zij nodig heeft en kan onmiddellijk actie ondernemen om de gewenste dienst te contacteren. Een goede mobiele landingspagina vergroot de zichtbaarheid van uw bedrijf!